Speerpunt | Doelstelling | Verwacht resultaat | Gerealiseerd resultaat |
---|---|---|---|
Verbeteren verkeersveiligheid | Verbeteren verkeersveiligheid | Verminderen aantal ernstige ongevallen met 5 % tov 2019. Kijken naar de ingrijpende gevolgen van Covid-19 is er geen reëel vergelijk mogelijk. Vandaar dat deze indicator voor 2020 vervalt. | Vervallen voor 2020. |
GVVP/mobiliteitsplan vaststellen | Het mobiliteitsplan Weert 2030 is op 14 april 2021 voor kennisgeving aangenomen door de Raad. | ||
Verduurzaming vervoer | Zie thema Duurzaamheid | Zie thema Duurzaamheid | |
Bereikbaarheid A2 Weert-Eindhoven | Vergroten bereikbaarheid | Bereikbaarheid A2 Weert-Eindhoven: de maatregelen zijn nog niet allemaal uitgevoerd. | MIRT A pakket is nog niet volledig uitgevoerd. Voor Weert geldt aanpassingen aan verbinding met Azaleaweg i.h.k.v. hoogwaardige fietsverbinding Weert - Eindhoven. Dit wordt meegenomen in project wateroverlast Boshoven. |
Spoorverbinding Weert-Antwerpen | Spoorverbinding Antwerpen-Weert: lobbytraject continueren | Meerdere ambtelijke en bestuurlijke overleggen gevoerd. Minister Gulkinet heeft in het nieuwe regeerakkoord de zinsnede opgenomen dat 'integrale verbindingen belangrijk zijn voor de economie'. | |
Veilige fietsverbindingen | De fietsoversteek Johan Willem Frisolaan met Ringbaan zuid wordt gezien, de raakvlakken van het kruispunt met het mobiliteitsplan en de ontwikkelingen in Weert-Zuid, meegenomen in de uitwerkingen van het Mobiliteitsplan. | Veilige fietsverbindingen is vertaald in het speerpunt 'lopen en fietsen'. Dit is vastgesteld in de Mobiliteitsvisie. Het mobiliteitsplan is in april 2021 voor kennisgeving aangenomen door de Raad. | |
Fietsoversteek Ringbaan NoordWiekendreef | Is uitgevoerd. | ||
Goed functionerend hoofdwegenstructuur (Ringbanen) | St. Jobstraat en rotonde Ringbaan Oost/Maaslandlaan. | Definitief ontwerp is door Raad vastgesteld. Uitvoering volgt in 2021. | |
Uitbreiding multimodale haven De Kempen | Vergunning verleend. |